Тема: "Стратоланч" стремится в небо

http://forum.militaryparitet.com/extensions/hcs_image_uploader/uploads/270000/500/270739/thumb/p1cl8k4ucg461gnib671ubl1bbp1.jpg

giant twin-fuselage, air-launch rocket carrier aircraft

Компания Stratolaunch Systems планировала первый полет своего гигантского двухфюзеляжного самолета-=носителя космических кораблей этим летом, сообщал источник 16 апреля.
https://www.popularmechanics.com/flight … is-summer/

Источник aviationweek.com сообщил 15 августа, что для проведения предполетных испытаний компания выкатила свой гигантский носитель космических ракет-носителей воздушного пуска на ВПП аэрокосмического порта в Мохаве (Mojave Air & Space Port) в Калифорнии, но рулежки пока не выполняются, так как проводится тестирование механизмов управления носовых стоек шасси.
http://aviationweek.com

Поделиться

2

Re: "Стратоланч" стремится в небо

В США выкатили гигантский "космический" самолет
http://forum.militaryparitet.com/viewtopic.php?id=17109

Недолго "Мрии" почивать на лаврах
http://forum.militaryparitet.com/viewtopic.php?id=19683

Великая афера: как США «украли» у СССР самый большой самолет
http://forum.militaryparitet.com/viewtopic.php?id=19789

Поделиться

3

Re: "Стратоланч" стремится в небо

Это ж какая должна быть жесткость центральной консоли крыла!

Поделиться

4

Re: "Стратоланч" стремится в небо

HZ66 пишет:

Это ж какая должна быть жесткость центральной консоли крыла!

- А никакая. Потому, что никакая там не поможет.  Там компьютер синхронизирует все болтания двух фюзеляжей и явно там не один канал, а минимум три дублирующих... Иначе - писец...

Но она действительно охренительно прочная, ведь под ней подвешивается ракета в туеву хучу десятков тонн...  bw

Отредактировано Вуду (19.08.2018 21:42:02)

Поделиться

5

Re: "Стратоланч" стремится в небо

Я так смотрю - будет всего лишь оджна точка крепления ракеты? Смутно себе представляю возможность крепления груза в 200-300 тонн на одну точку причем между двумя постоянно "играющими" фюзеляжами.

Поделиться

6

Re: "Стратоланч" стремится в небо

Весь вопрос в том:а что они будут запускать с этого агрегата?А то с 2012 года так и не определились с полезной нагрузкой.Сначала в 2012 отвалил Маск со своим Фалкон-9,потом в 2014 накрылся Пегас-2 и Тандерболт от OSC. Затем Sierra Nevada(SNC) со своим Dream Chaser.Осенью 2016 новая идея:Orbital ATK собралась запускать в одном полёте сразу три ракеты Пегас-XL.Но и тут что-то не срослось.А в середине ноября 2017 года Stratolaunch Systems заявила,что планирует создать и испытать ракетные двигатели своей конструкции,что наводит на мысль о создании своей ракеты- носителя.Будем смотреть.

Поделиться

7

Re: "Стратоланч" стремится в небо

Filosof85 пишет:

Я так смотрю - будет всего лишь одна точка крепления ракеты? Смутно себе представляю возможность крепления груза в 200-300 тонн на одну точку

- Точка там разумеется не одна, их может быть и 4, и 8, и 16... причём без большого вреда для увеличения аэродинамического сопротивления.

...причем между двумя постоянно "играющими" фюзеляжами.

- Повторяю: глубокое ХО, что "играть" они не будут, компьютер синхронизирует любые отклонения двух половин фюзеляжа относительно оси OZ - соответствующими своевременными быстрыми отклонениями горизонтального оперения каждой из половинок.

Поделиться

8

Re: "Стратоланч" стремится в небо

https://static.turbosquid.com/Preview/2015/05/27__09_06_31/R01.jpgf4254b55-a32c-4288-8cbc-44322b956121Original.jpg
http://imagesvc.timeincapp.com/v3/foundry/image/?q=70&w=1440&url=http%3A%2F%2Fd254andzyoxz3f.cloudfront.net%2F062916-worlds-largest-plane-hero.jpg

Вот тут две самые силовые нервюры, к которым будет выполняться крепёж ракеты, хорошо видны:
https://cdn.airplane-pictures.net/image … 963519.jpg
https://www.airplane-pictures.net/photo … atolaunch/
http://static-12.sinclairstoryline.com/ … 329168.jpg
https://aflati.ro/wp-content/uploads/20 … lume-8.jpg
https://i.ytimg.com/vi/Mfl5picdF1g/maxresdefault.jpg

Отредактировано Вуду (20.08.2018 23:15:49)

Поделиться

9

Re: "Стратоланч" стремится в небо

https://static.turbosquid.com/Preview/2015/05/27__09_06_31/R01.jpgf4254b55-a32c-4288-8cbc-44322b956121Original.jpg
http://imagesvc.timeincapp.com/v3/foundry/image/?q=70&w=1440&url=http%3A%2F%2Fd254andzyoxz3f.cloudfront.net%2F062916-worlds-largest-plane-hero.jpg

Вот тут две самые силовые нервюры, к которым будет выполняться крепёж ракеты, хорошо видны:
https://cdn.airplane-pictures.net/image … 963519.jpg
https://cdn.airplane-pictures.net/image … 963521.jpg
https://i.ytimg.com/vi/Mfl5picdF1g/maxresdefault.jpg
https://caracteres-caracteresmx.netdna- … ane-10.jpg
https://scr.wfcdn.de/6921/Stratolaunch-Systems-1429000703-0-0.jpg

Отредактировано Вуду (20.08.2018 23:27:44)

Поделиться

10

Re: "Стратоланч" стремится в небо

вариации полезных нагрузок

http://forum.militaryparitet.com/extensions/hcs_image_uploader/uploads/270000/500/270990/thumb/p1cld43o3u1l0d1lra14th1t61pbn1.png

Поделиться

11

Re: "Стратоланч" стремится в небо

http://aviationweek.com/space/stratolau … b9a8116c24
Stratolaunch Unveils Launch Family Plan Details

+ открыть спойлер

LOS ANGELES—Air launch space company Stratolaunch Systems has unveiled the first details of the range of vehicles it is developing for deployment from the very large carrier aircraft currently in the final stages of preflight testing at Mojave, California.
The launch vehicle family ranges from the previously announced Northrop Grumman Innovation Systems Pegasus XL to a fully reusable space plane which, the company says, will eventually be capable of carrying astronauts to low Earth orbit. This medium-class payload concept, dubbed internally as the “Black Ice” project, is still classed as a “design study.”

The core of the new family, however, is a pair of modular vehicles, the first of which is a medium launch vehicle (MLV) capable of transporting 7,400 lb. (3,400 kg), to a 400 km circular orbit at 28.5 deg. inclination and targeted at first flight in 2022. The larger version, the medium launch vehicle-heavy, consists of three MLV cores and is designed to carry 13,230 lb. (6,000 kg) to a similar orbit.

Stratolaunch’s initiative to develop its own family of vehicles and propulsion systems follows a series of discontinued development studies and agreements with other rocket and vehicle builders, most notably SpaceX and Orbital ATK prior to its procurement by Northrop Grumman. The company originally planned to air launch a variant of the Falcon 9, but parted ways with SpaceX in late 2012 after acknowledging the significant amount of redesign needed for the rocket. In 2015, Stratolaunch also ceased working with Orbital on the three-stage Thunderbolt, a proposed launch vehicle which was targeted at putting 13,500 lb. into a 220 nm orbit.

The Thunderbolt was designed to use ATK-provided solid rocket motors for the first and second stages, while the third was due to be powered by two liquid-fueled Aerojet Rocketdyne RL10C engines. In April 2015 Stratolaunch parent company Vulcan Aerospace indicated that, in the wake of the Thunderbolt project ending, it was broadening the scope of the project to enable the giant carrier aircraft to deploy several launch vehicle types.

Despite the Thunderbolt’s termination, Stratolaunch and Orbital established strong ties over the Pegasus, which in October 2016 was announced as the initial launch vehicle for the air carrier platform. Stratolaunch, which aims to make the first flight of the 385-ft., six-engine mother ship later this year, says the Pegasus XL will have the capability to launch just more than 800 lb. payload to orbit for a single or triple rocket configuration. “Integration and testing is ongoing with first flight in 2020,” it adds.

The development of the spaceplane, which was revealed as a design study earlier this year, appears to have been initiated following studies of a potential air-launched spaceplane project with Sierra Nevada in 2014. Unlike the scaled version of Sierra Nevada’s Dream Chaser lifting body which was originally studied for the role, the Stratolaunch vehicle is a conventional spaceplane design with an elongated fuselage, small, sharply-swept delta wings and canted twin tails. The configuration appears similar overall to Boeing’s X-37B Orbital Test Vehicle and the recently tested India Space Research Organization’s Reusable Launch Vehicle.

Stratolaunch’s concept, which in the graphic carries the designation “PGA 153”—believed to be a reference to the January 1953 birthdate of company founder and chairman Paul G. Allen—is designed to provide “advanced in-orbit capabilities and cargo return,” the company says. Although initial designs are optimized for cargo launch, a follow-on variant will be capable of transporting crew, it adds.

Commenting on the enhanced launch flexibility which Stratolaunch aims to provide with the broader family, company CEO Jean Floyd says “whatever the payload, whatever the orbit, getting your satellite into space will soon be as easy as booking an airline flight.”

Поделиться

12

Re: "Стратоланч" стремится в небо

Леонид пишет:

вариации полезных нагрузок

http://forum.militaryparitet.com/extensions/hcs_image_uploader/uploads/270000/500/270990/thumb/p1cld43o3u1l0d1lra14th1t61pbn1.png

становится все интересней, потеряли они заказчиков, решили сами выйти на рынок , создадут 3 ракеты и челнок.

Поделиться