321

Re: Военная фотоИстория

Soldiers of the 36th Div. near San Michele, Italy,  March 1944

Отредактировано zubek (20.05.2019 12:48:44)

Поделиться

322

Re: Военная фотоИстория

редкое фото. Немецкий пилот покидает поврежденный ФВ-190

This unusual photograph of a Luftwaffe pilot jumping from his damaged Fw 190 was made by Major James Dalglish, Rome, N.Y., a U.S. 9th Air force fighter-bomber pilot, during a recent air battle over the Belgian Bulge. The enemy pilot deserted his ship.

Поделиться

323

Re: Военная фотоИстория

Escort Carrier USS Thetis Bay (CVE-90) taking PBY Catalinas, F6F Hellcats, and one J2F Duck from Hawaii to Alameda for repairs, Jul 8 1944

Поделиться

324

Re: Военная фотоИстория

Поделиться

325

Re: Военная фотоИстория

вроде F4-U Corsair ?

Поделиться

326

Re: Военная фотоИстория

P-38 ligthning en formacion

Поделиться

327

Re: Военная фотоИстория

В-17 ?

Поделиться

328

Re: Военная фотоИстория

Продуктовая лавка, Франция, 1943
Отъел ряху:-)

Поделиться

329

Re: Военная фотоИстория

Israeli pilots of the "six days war" in 1967, returning from their Mirage IIICJ fighters.

Поделиться

330

Re: Военная фотоИстория

SdKfz 251/1 Mittlere Schutzenpanzerwagen mit Wurfrahmen 40

Поделиться

331

Re: Военная фотоИстория

Поделиться

332

Re: Военная фотоИстория

А вот ещё как бывало )))

https://avatars.mds.yandex.net/get-zen_doc/1108934/pub_5ce7934b81b8e600b3b7e06e_5ce79396ea2a2e00b4534a10/scale_2400

Поделиться

333

Re: Военная фотоИстория

zubek пишет:

Была большая передача про эти самурайские клинки и как с ними поступали американцы. Очень интересно. Столько раритетов было пущено под пресс. И только немногие разобрали себе на сувениры и даже возвращали японцам после войны т.к. многие клинки были семейными реликвиями с очень долгой историей.

Поделиться

334

Re: Военная фотоИстория

шутят

Поделиться

335

Re: Военная фотоИстория

уважают американцы Роммеля

M113 form 25 Infantry Division, Vietnam War.

Поделиться

336

Re: Военная фотоИстория

Three captured P-51D's in formation

Several P-51s were captured by the Luftwaffe as Beuteflugzeug ("captured aircraft") following crash landings. These aircraft were subsequently repaired and test-flown by the Zirkus Rosarius, or Rosarius Staffel, the official Erprobungskommando of the Luftwaffe High Command, for combat evaluation at Göttingen. The aircraft were repainted with German markings and bright yellow nose and belly for identification. A number of P-51B/P-51Cs – including examples marked with Luftwaffe Geschwaderkennung codes T9+CK, T9+FK, T9+HK and T9+PK (with the "T9" prefix not known to be officially assigned to any existing Luftwaffe formation from their own records, outside of the photos of Zirkus Rosarius-flown aircraft) — with a total of three captured P-51Ds also flown by the unit. Some of these P-51s were found by Allied forces at the end of the war; others crashed during testing.The Mustang is also listed in the appendix to the novel KG 200 as having been flown by the German secret operations unit KG 200, which tested, evaluated and sometimes clandestinely operated captured enemy aircraft during World War II.

Поделиться

337

Re: Военная фотоИстория

Kurt Tanzer and his Focke Wulf Fw-190D-9 with Jumo 213A engine. Last Days of War 1945. He was also a recipient of the Knight's Cross of the Iron Cross. Tanzer was credited with shooting down from 128 to 143 enemy aircraft.
(1 November 1920 – 25 June 1960) was a fighter pilot in the Luftwaffe of Germany during World War II. Tanzer received the Knight's Cross of the Iron Cross on 5 December 1943 for 35 victories. He was the 81st Luftwaffe pilot to achieve the century mark.

Поделиться

338

Re: Военная фотоИстория

источник запретил комментарии ))

Поделиться

339

Re: Военная фотоИстория

Леонид пишет:

источник запретил комментарии ))

Никита Михалков (справа) с Машковым ag

Поделиться

340

Re: Военная фотоИстория

netmag пишет:
Леонид пишет:

источник запретил комментарии ))

Никита Михалков (справа) с Машковым ag

а что, точно )))

Поделиться